Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα

Αεριοκίνηση: Δέσμη κινήτρων και νέα μοντέλα καθιστούν το φυσικό αέριο την πρώτη επιλογή των επιχειρήσεων

Αεριοκίνηση: Δέσμη κινήτρων και νέα μοντέλα καθιστούν το φυσικό αέριο την πρώτη επιλογή των επιχειρήσεων

Δέσμη κινήτρων προσφέρουν οι φορείς της αγοράς προκειμένου να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την επιχειρηματική ανάπτυξη όπως αυτή επιτυγχάνεται από την χρήση ενός από τα πλέον οικονομικά καύσιμα όπως είναι το φυσικό αέριο. Οι επιχειρήσεις έχουν στην διάθεσή τους επιπλέον οικονομικά κίνητρα τα οποία λειτουργούν ενισχυτικά στο ήδη υπάρχον θεσμικό πλαίσιο το οποίο ενθαρρύνει την χρήση του «πράσινου» καυσίμου στου πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης.

Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αποσκοπούν να θέσουν ένα σαφές νομικό/οικονομικό πλαίσιο για την διεύρυνση της χρήσης φυσικού αερίου από οδηγούς οχημάτων ενώ στοχεύουν μεταξύ άλλων στη συμμόρφωση με τους Κανονισμούς που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη σύνδεση των επιδοτήσεων με την προώθηση της καινοτομίας και της έξυπνης ανάπτυξης. Βασικό πλεονέκτημα της χρήσης φυσικού αερίου αποτελεί το οικονομικό όφελος (1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο), το οποίο αποτυπώνεται σε μείωση των λειτουργικών εξόδων για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες οδηγούς.

Το φυσικό αέριο  κίνησης απευθύνεται σε όλους τους ιδιώτες οδηγούς, στους επαγγελματίες (ταξί, φορτηγά κλπ που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο), τους υπευθύνους εμπορικών στόλων επιχειρήσεων (βαριά φορτηγά), τους φορείς που ευθύνονται για τις δημόσιες συγκοινωνίες (δημόσια λεωφορεία, απορριμματοφόρα) και φυσικά σε όλο των κλάδο των μεταφορών (συμπεριλαμβανομένης και της ναυσιπλοΐας, η οποία διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στην ελληνική οικονομία).

Οι οδηγοί οι οποίοι διαθέτουν συμβατικά οχήματα αποτελούν μία βασική ομάδα ενδιαφερομένων καθώς μπορούν να μετατρέψουν το όχημά τους σε διπλού καυσίμου.

Οικονομικά κίνητρα

Το μέσο κόστος του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης σε διεθνές επίπεδο καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από το 50% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο.

Όσον αφορά στις μεταφορές, η αεριοκίνηση στην Ελλάδα αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και το CNG αναδεικνύεται ως το πλέον οικονομικό καύσιμο: αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι ένα EcoUp! της Volkswagen καλύπτει 582 χλμ διαδρομής με καύσιμο αξίας 13,7 ευρώ (αποτελέσματα 7ουράλλυ αυτοκινήτων).

-2.633 χιλιόμετρα με 86 ευρώ έγιναν με αυτοκίνητο φυσικού αερίου

Ο πρωταθλητής οικονομικής οδήγησης Gerhard Plattner κατέρριψε πριν από λίγες ημέρες το ρεκόρ κάνοντας τον γύρο της Γερμανίας με ένα SEAT Leon TGI 1.4 και με καύσιμο το φυσικό αέριο. Η απόσταση που διένυσε έφθασε τα 2.633 χιλιόμετρα με συνολικό κόστος καυσίμου 86 ευρώ και το ταξίδι ήταν τόσο οικονομικό που ξεπέρασε ακόμη και τις εργοστασιακές προδιαγραφές κατανάλωσης (αντί για 3,5 χιλιογραμμάρια ανά 100 χιλιόμετρα, κατανάλωσε μόλις 2,9).

Ένα ακόμη παράδειγμα, αποτελεί η πρόσφατη «πρωτιά» των αυτοκινήτων Fisikon διπλού καυσίμου CNG και βενζίνης στο «HiTech EKO MobilityRally» που διοργανώθηκε στην Αθήνα, αναδεικνύοντάς το φυσικό αέριο ως το οικονομικότερο καύσιμο.

-Επιδοτήσεις οχημάτων φυσικού αερίου για το επαγγελματικό κοινό

Προκειμένου οι επιχειρήσεις να επωφεληθούν από την χρήση της αεριοκίνησης, τόσο για τα εταιρικά ΙΧ όσο και για τους επιχειρηματικούς στόλους (φορτηγά ελαφρού τύπου, van κλπ) και τα επαγγελματικά οχήματα όπως είναι τα ταξί η ΔΕΠΑ υλοποιεί συνεργασία με γνωστές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων για την διάθεση σχετικού προγράμματος επιδότησης στο επαγγελματικό κοινό.

Η πρωτοβουλία αυτή θα προσφέρει την ευκαιρία σε  επιχειρήσεις της αγοράς να αποκτήσουν εργοστασιακά κατασκευασμένα οχήματα φυσικού αερίου (IX, βαν/φορτηγά ελαφρού τύπου), τα οποία διατίθενται στην Ελλάδα από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes (sprinter, 200),  η Volskwagen, η Skoda και η Opel.

Περιβαλλοντικά κίνητρα

Το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στις μεταφορές μπορεί να μειώσει έως και 30% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel ενώ τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο σημειώνουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και κατά 20% σε σύγκριση με τα οχήματα που κινούνται με diesel. Παράλληλα, τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο παρουσιάζουν κατά 95% μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel.

Τα νέα μοντέλα φυσικού αερίου της ελληνικής αγοράς

Επιχειρήσεις και ιδιώτες οδηγοί έχουν στην διάθεσή τους μία μεγάλη γκάμα μοντέλων φυσικού αερίου τα οποία διατίθενται από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες διευρύνουν τις υπάρχουσες επιλογές ανταποκρινόμενες στην αυξανόμενη ζήτηση για εργοστασιακά κατασκευασμένα CNG οχήματα.

Η Fiat, η Volkswagen, η IVECO, η Mercedes, η Opel, η Piaggio έχουν εισάγει στην ελληνική αγορά ελαφρά επαγγελματικά CNG μοντέλα: Fiat Punto Van CNG, Fiat Fiorino CNG, Fiat Doblo Cargo CNG, IVECO Daily Natural Power, Mercedes Sprinter NGT, Opel Combo Van CNG, Piaggio Porter Green Power, VW Caddy Ecofuel.

Ωστόσο, τα δύο τελευταία χρόνια έχουν τετραπλασιαστεί και τα ΙΧ φυσικού αερίου ενώ οι αντιπροσωπείες έχουν ήδη ανακοινώσει την εισαγωγή νέων μέσα στους επόμενους μήνες. Ήδη στην διάθεση του ελληνικού κοινού έχουν τεθεί το Audi A3 Sportback g-tron, το Fiat Panda 0,9 Twin Air CNG, η Mercedes B 200 NGT, η Mercedes E 200 NGT, το Passat TSI Eco Fuel, το Passat Variant το Seat Leon 1,4 TGI, το Skoda Octavia 1,4 TSI G-TEC, το VW eco up, το VW Golf TGI Blue Motion κλπ.