Οικολογία και αυτοκίνητο

Οικολογία και αυτοκίνητο

Η μπίλια στο… πράσινο!

Η νέα τάξη πραγμάτων που επικρατεί στην αγορά, σε οικονομικό επίπεδο κυρίως αλλά και στις οδηγίες των κοινοτήτων για περιβαλλοντολογική συνείδηση, δεν θα μπορούσαν παρά να επηρεάσουν και το χώρο των μηχανοκίνητων και δη των αυτοκινήτων.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς μάλιστα πως έχει χαράξει νέους δρόμους την τελευταία 10ετία και σύντομα και η βενζίνη θα πάρει τη θέση της super, η οποία πλέον ελάχιστα χρησιμοποιείται σε σχέση με το τι συνέβαινε μόλις μερικά χρόνια πριν. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσανατολίζονται στο σχεδιασμό οχημάτων με γνώμονα την ελάχιστη κατανάλωση σε συνδυασμό με τις μέγιστες παροχές, κάτι που τις έχει οδηγήσει στην αναζήτηση εναλλακτικών πηγών καυσίμου. Η υβριδική τεχνολογία είναι η πλέον διαδεδομένη, ενώ ήδη έχουν γίνει σημαντικά βήματα και προς την αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας, αλλά και του ηλεκτρισμού. Κι όλα αυτά την ώρα που στα σκαριά είναι κι άλλες ακόμα επιλογές, όπως το υδρογόνο (ουσιαστικά το νερό), ή ακόμα και το φυσικό αέριο!

Κι αν τα δύο τελευταία βρίσκονται ακόμα στον προθάλαμο της παραγωγικής διαδικασίας, τα δύο πρώτα βρίσκονται ήδη έξω από τις πόρτες μας και σύντομα θα αποκτήσουν και τη δική τους θέση στους χώρους στάθμευσης που χρησιμοποιούμε.

Βάλε το αυτοκίνητο στην… πρίζα!

Η Renault μπορεί να χαρακτηριστεί εκ των πρωτοπόρων στην επένδυση εξέλιξης και παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, μπαίνοντας στη διαδικασία τρία σχεδόν χρόνια πριν.

Ο λόγος που την οδήγησε σε αυτήν την απόφαση κατά κύριο λόγο, πάρθηκε μετά από τις αυξομειώσεις των τιμών του πετρελαίου στη διεθνή αγορά και όπως φαίνεται τη δικαιώνουν, μετά την εκτόξευση από την έξαψη της οικονομικής κρίσης. Η συγκεκριμένη κίνηση δεν είναι και η μοναδική πάντως καθώς κι άλλες εταιρείες ακολούθησαν, βλέποντας το μέλλον να έρχεται. «Από ότι βλέπω, το 2011 ή το 2012 θα λάβει χώρα ένας αγώνας για την κατασκευή μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων», σημειώνει χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Κάρλος Γκοσν, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.

Κι όλα αυτά όταν κυβερνήσεις κρατών θα δίνουν κίνητρα στους πολίτες για να τους στρέψουν στη λύση του ηλεκτροκίνητου οχήματος. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η Ιρλανδία ήδη προσφέρει επιχορήγηση ύψους 5.000 ευρώ, σε όσους αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα, ενώ τους απαλλάσσει επίσης και από το φόρο ταξινόμησης.

Ως εκ τούτου, η Nissan αναμένεται να κυκλοφορήσει το Leaf στις αρχές του επόμενου έτους και η Renault το Kangoo Z.E. φέτος ενώ το Fluence Z.E. της Renault θα κυκλοφορήσει το 2012. Τα τρία αυτά οχήματα θα παίρνουν ενέργεια από μπαταρίες της Automotive Energy Supply μια επιχείρηση της Nissan και NEC Tonkin.

Honda CR-Z… O απόγονος του θρύλου

Η Honda παρουσίασε στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου το Ντιτρόιτ, το νέο της CR-Ζ, διάδοχο ή απόγονο αν θέλετε, του θρυλικού CR-X. Ενός μοντέλου που κατέκτησε τους δρόμους και τις καρδιές των οδηγών του, κυρίως την 10ετία του `90.

Στα ίδια πρότυπα και το νέο κουπέ της ιαπωνικής εταιρείας, που θα ξεκινήσει να διατίθεται στα τέλη του επόμενο μήνα (Μάιος 2010), με την τιμή εκκίνησής του, να εκτιμάται στα 24.000 ευρώ. Πρόκειται για το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο παγκοσμίως, με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός καθαρού, αποδοτικού βενζινο/ηλεκτρικού υβριδικού συστήματος κίνησης, με ένα κομψό και άκρως κουπέ αμάξωμα.

Στα πλεονεκτήματά του επίσης και το μοναδικόσύστημα κίνησης 3 προγραμμάτων (3-Mode Drive System) για προσαρμογή του συστήματος διεύθυνσης, της απόκρισης του γκαζιού και της υποστήριξης ΙΜΑ στις ανάγκες του οδηγού, καθώς βέβαια και ο κινητήρας VTEC 1,5 λίτρων σε συνδυασμό με το παράλληλο υβριδικό σύστημα IMA της Honda με 117 g/km και κατανάλωση καυσίμου 5.0 l/100km.

Παράλληλα, διαθέτει φαρδύ μετατρόχιο και κοντό μεταξόνιο για ευέλικτη συμπεριφορά με άμεση απόκριση, ενώ στο εσωτερικό συμβαδίζει με το νέο ευέλικτο σύστημα καθισμάτων 2+2, που επιτρέπει τη μεταφορά μικρόσωμων ενηλίκων σε σύντομες αποστάσεις ή παιδιά σε μεγαλύτερες διαδρομές.

BMW Hydrogen 7… Έτοιμο και σε περιμένει!

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ήδη κινείται με υδρογόνο, ανήκει στο δυναμικό της BMW και πρόκειται για το Hydrogen 7.

Το εν λόγω όχημα αποδεικνύει τις δυνατότητές του υπό πραγματικές συνθήκες καθώς έχει διατεθεί σε 100 αυτοκίνητα προς μίσθωση, από γνωστές προσωπικότητες από το χώρο του πολιτισμού, της πολιτικής, του επιχειρηματικού και δημοσιογραφικού χώρου.

Μεταξύ άλλων και στο -βραβευμένο με Όσκαρ – σκηνοθέτη Florian Henckel von Donnersmarck, καθώς και τον Erich Sixt, πρόεδρο της εταιρείας ενοικιάσεων αυτοκινήτων Sixt AG. Η εμπειρία από τη χρήση υπό πραγματικές συνθήκες δείχνει ότι η μετάβαση στο υδρογόνο μπορεί να γίνει χωρίς υποχωρήσεις στην άνεση, τη δυναμική και την ασφάλεια, όπως υπογραμμίζει χαρακτηριστικά και η ίδια η διοίκηση της BMW.

Το συγκεκριμένο μοντέλο αντλεί ισχύ από ένα δωδεκακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 260 ίππων και επιταχύνει από 0–100 km/h σε 9,5″. Παράλληλα, η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h και από κει κι ύστερα, περιορίζεται ηλεκτρονικά.

Όσο η κανονική παροχή υδρογόνου δεν είναι εξασφαλισμένη, η κινητήρια μονάδα δύο προγραμμάτων λειτουργίας της BMW Hydrogen 7 προσαρμόζεται γρήγορα και εύκολα για χρήση συμβατικής σούπερ αμόλυβδης.