Έρχονται τα νέα οικολογικά και οικονομικά αυτοκίνητα

Έρχονται τα νέα οικολογικά  και οικονομικά αυτοκίνητα

Η οικολογία αποτελεί ολοένα και περισσότερο αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητάς μας και επηρεάζει πλέον κάθε έκφανση της ζωής μας. Αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο, γίνονται ολοένα και πιο ελκυστικά στους καταναλωτές, αφού εκτός του ότι ωφελούν το περιβάλλον, επενεργούν θετικά και στην τσέπη μας λόγω της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμου. Το Αuto Τρίτη ετοιμάζει ένα μεγάλο αφιέρωμα στα οικολογικά αυτοκίνητα και τις οικολογικές τεχνολογίες, το οποίο θα δημοσιευθεί στο τεύχος 49 στις 2 Δεκεμβρίου. Εκεί θα αναλύονται οι οικολογικές τεχνολογίες των αυτοκινήτων, οι οποίες θα βρουν εφαρμογή στο άμεσο ή απώτερο μέλλον.

Οι κυριότερες από αυτές είναι η υβριδική τεχνολογία, η τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης με υδρογόνο και οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο ή βιοκαύσιμα.

Η υβριδική τεχνολογία συνίσταται στο συνδυασμό ενός συμβατικού θερμικού κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, με έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά τη λειτουργία του θερμικού, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Φορτίζεται όχι από εξωτερική πηγή, αλλά από την ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου που έτσι κι αλλιώς στα συμβατικά αυτοκίνητα χάνεται με τη μορφή θερμότητας.

Αυτή αποτελεί και την πιο αποδοτική λύση σε βραχυπρόθεσμη βάση, αλλά φυσικά δεν επιλύει 100% το πρόβλημα της εκπομπής CO2. Aντίθετα κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου, όπου υδρογόνο και οξυγόνο ενώνονται παράγοντας ενέργεια με τη μορφή ηλεκτρισμού που κινεί το αυτοκίνητο.
Η καύση παράγει μόνο νερό (υδρατμούς) δηλαδή μηδέν βλαβερούς ρύπους και CO2. Bέβαια, τεχνολογικά προβλήματα όπως η δυσκολία αποθήκευσης του υδρογόνου σε υγρή μορφή και το γεγονός ότι πρέπει να δημιουργηθεί παγκοσμίως ένα δίκτυο ανεφοδιασμού με υδρογόνο, ανάγουν τη λύση των κυψελών καυσίμου (fuel cells) για το απώτερο μέλλον (20-30 έτη από σήμερα).
Και φυσικά, μεγάλο ζήτημα αποτελεί ότι για να παραχθεί το υδρογόνο απαιτούνται από εργοστάσια μεγάλα ποσά ηλεκτρικής ενέργειας, η παραγωγή της οποίας απαιτεί – σε ένα μεγάλο μέρος της -την καύση υδρογονανθράκων και την έκλυση CO2.
To ίδιο ισχύει και για την τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης που καίνε υδρογόνο, όπως αυτή που έχει εξελίξει η BMW με το project της σειράς 7 Ηydrogen.

Όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φαίνεται να επανακάμπτουν ως πιθανή λύση, είτε ως καθαρόαιμα ηλεκτρικά, είτε σε συνδυασμό με θερμικούς κινητήρες για αύξηση της εμβέλειας. Η φόρτισή τους μπορεί να γίνεται από οικιακά δίκτυα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά το μεγαλύτερο μειονέκτημά τους, δηλαδή ο χρόνος φόρτισης και η εμβέλεια του οχήματος δεν έχουν επιλυθεί, αν και έχουν βελτιωθεί. Εδώ τα όρια θέτει η τεχνολογία των συσσωρευτών (μπαταρίες) που δεν έχει φθάσει ακόμη στο επιθυμητό επίπεδο χωρητικότητας και μείωσης του βάρους.