Πρώτο το φυσικό αέριο στο «πράσινο» ράλι

Πρώτο το φυσικό αέριο στο «πράσινο» ράλι

Τις δύο πρώτες θέσεις στην κατάταξη οικονομίας κατέλαβαν τα αυτοκίνητα «FISIKON» διπλού καυσίμου CNG και βενζίνης στο «HiTech EKO Mobility Rally» που διοργανώθηκε στις 4 και 5 Οκτωβρίου στην Αθήνα, αναδεικνύοντάς το φυσικό αέριο ως το οικονομικότερο καύσιμο.

 

 

Ο αγώνας διοργανώθηκε για 8η χρονιά από το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο και αποτελεί μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally αυτοκινήτου εναλλακτικών καυσίμων στο οποίο συμμετέχουν κάτοχοι «καθαρών» αυτοκινήτων όπως είναι τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου, βιοκαυσίμου, υγραερίου, υβριδικά, ηλεκτρικά κλπ. Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν 22 οχήματα εναλλακτικών καυσίμων με ελληνικά και ξένα πληρώματα ενώ πραγματοποιήθηκαν παράλληλες εκδηλώσεις ενημέρωσης του κοινού (παιδικά παιχνίδια, συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης κλπ) για την χρήση των εναλλακτικών καυσίμων. Κριτήρια για διάκριση στον αγώνα ήταν η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση και η ακρίβεια στη διατήρηση συγκριμένης ταχύτητας στις ειδικές διαδρομές της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.

 

Η ΔΕΠΑ αναπτύσσει δίκτυο πρατηρίων «Fisikon» στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα, με στόχο την προώθηση της οικονομικής και καθαρής αυτοκίνησης στην Ελλάδα.

 

Fisikon, Audi και Vokswagen παίρνουν την «πρωτιά»

 

 

Το «FISIKON» συμμετείχε στον αγώνα με δύο εργοστασιακά αυτοκίνητα διπλού καυσίμου CNG (Compressed Natural Gas – φυσικού αερίου κίνησης αυτοκινήτων) ένα AUDI A3 1,4 G-TRON και ένα VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 1,4 αναδεικνύοντας το φυσικό αέριο κίνησης, όχι μόνο ως ένα φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο με μεγάλη απόδοση αλλά και ως το οικονομικότερο όλων, σύμφωνα με την κατάταξη οικονομίας. Συγκεκριμένα, την πρώτη και δεύτερη θέση στην κατάταξη οικονομίας κατέλαβαν τα δύο αυτοκίνητα «FISIKON» διπλού καυσίμου CNG και βενζίνης, με πρώτο το AUDI A3 1,4 G-TRON, με πλήρωμα τους κ.κ. Ν. Παπαπάσχο Νικόλαο (οδηγός) και Γ. Τσιμένογλου (συνοδηγός) και δεύτερο το VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 1,4 με πλήρωμα τους κ.κ. Θ. Παπαπάσχο (οδηγός) και Δ. Στεργιώτη (συνοδηγός).

 

 

Οι καταναλώσεις των οχημάτων για την κάλυψη των 548 χλμ του αγώνα ήταν:

 

1. AUDI A3 1,4 G-TRON : 16,61 kg φυσικού αερίου (CNG) και 2,29 lt βενζίνη, συνολικού κόστους € 19,56.

 

2. VOLKSWAGEN GOLF VARIANT 1.4 : 18,9 kg φυσικού αερίου (CNG) και 3,64 lt βενζίνη, συνολικού κόστους € 21,59.

 

Πιο συγκεκριμένα, το δύο μοντέλα της Audi και της Volkswagen συγκεντρώνουν καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως αυτά αποτυπώνονται στις τάσεις των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών για κατασκευή αυτοκινήτων διπλού καυσίμου, τα οποία να καίνε το καθαρό φυσικό αέριο και βενζίνη. Το διαχρονικό μοντέλο της Audi προσαρμόζεται στις επιταγές της εποχής και διαθέτει δεξαμενές από ισχυρό συνθετικό υλικό ενώ έχει χωρητικότητα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων, το οποίο προσφέρει αυτονομία σε περίπτωση που το όχημα «ξεμείνει» από CNG. Παράλληλα, το Golf Variant, αποτελεί την εξελιγμένη έκδοση του κινητήρα 1.4 TSI 122PS και διαθέτει 2 φιάλες φυσικού αερίου χωρητικότητας 15 kg και δεξαμενή βενζίνης 50 λίτρων επιτυγχάνοντας αυτονομία που φθάνει τα 1.400 km. Και στα δύο μοντέλα ο πίνακας οργάνων διαθέτει ένδειξη καυσίμου τόσο για CNG όσο και για βενζίνη.

 

Αξίζει να αναφερθεί ότι το τρίτο αυτοκίνητο στη σειρά κατάταξης οικονομίας στο «HiTech EKO Mobility Rally» , ήταν ένα MAZDA 6 υγραερίου-βενζίνης, το οποίο είχε περίπου τη διπλάσια κατανάλωση για την ίδια απόσταση.

 

Υπενθυμίζεται ότι το FISIKON αναδείχθηκε ως το πλέον οικονομικό καύσιμο και στο 7ο Rally αυτοκινήτων που διεξήχθη πέρυσι με το EcoUp! της Volkswagen να λαμβάνει την πρώτη θέση. Η ελληνική συμμετοχή κάλυψε τα 582 χλμ. της συνολικής διαδρομής του ράλλυ καταναλώνοντας καύσιμο αξίας μόλις 13,7 ευρώ. Αμέσως πιο οικονομικό αναδείχθηκε το υβριδικό όχημα Toyota Prius με συνολικό κόστος καυσίμου 36,3 ευρώ.

 

 

Πρατήρια Fisikon από την ΔΕΠΑ

 

 

Το «Fisikon», το φυσικό αέριο στην κίνηση αυτοκινήτων είναι οικονομικότερο συγκρινόμενο με τα άλλα συμβατικά καύσιμα, είναι ασφαλές, δεν νοθεύεται και παράλληλα θεωρείται το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, λόγω των μειωμένων εκπομπών που εκλύει. Η ΔΕΠΑ αναπτύσσει δίκτυο πρατηρίων «Fisikon» στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα, με στόχο την προώθηση της οικονομικής και καθαρής αυτοκίνησης στην Ελλάδα. Ήδη η αυξημένη ζήτηση CNG από επαγγελματίες αλλά και ιδιώτες οδηγούς καλύπτεται από τα πρατήρια FISIKON, στην Ανθούσα (1ο χλμ Λεωφόρου Ανθούσας, τηλ.210 6668370), σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί όλα τα οχήματα, δημόσιας και ιδιωτικής χρήσεως σε 24ωρη βάση και στα Άνω Λιόσια, σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί λεωφορεία και απορριμματοφόρα. Επιπλέον, η  ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τα ΕΛ.ΠΕ. διαθέτει ήδη τρεις ακόμη σταθμούς ανεφοδιασμού, στη Ν.Φιλαδέλφεια με 24ωρη λειτουργία (8ο χλμ Εθνικής Αθηνών Θεσσαλονίκης – ρεύμα προς Λαμία, τηλ. 210 2514334), στην Κηφισιά (Λεωφόρος Κηφισίας 264, τηλ.210 8016506) και στην Πυλαία Θεσσαλονίκης (Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής 128, τηλ. 2310 365010). Παράλληλα, σε συνεργασία με την EΚO & την BP, η ΔΕΠΑ προχωρά στη δημιουργία νέων σε επιπλέον πόλεις όπως είναι η Λάρισα και ο Βόλος.

—————————————————ένθετο—————————–

 

Περιβαλλοντική απόδοση οχημάτων φυσικού αερίου

 

 

Σύμφωνα με τον «Συνοπτικό Οδηγό για τα Καθαρά Καύσιμα και τις Τεχνολογίες Οχημάτων» που συντάχθηκε από το Enegy Saving Trust (και δημοσιεύθηκε στα ελληνικά από το ΚΑΠΕ), τα οχήματα φυσικού αερίου σε γενικές γραμμές είναι πολύ φιλικά προς το περιβάλλον αναφορικά με τις εκπομπές αερίων ρύπων, δηλαδή τις εκπομπές που επιβαρύνουν την ανθρώπινη υγεία όπως τα ιπτάμενα σωματίδια (PM), το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), τα οξείδια του αζώτου (NOx) και των καρκινογόνων υδρογονανθράκων (HC). Τα οχήματα φυσικού αερίου έχουν σχεδόν μηδενικές εκπομπές σωματιδίων γεγονός που τους δίνει μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των πετρελαιοκίνητων και αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους αντικατάστασης βαρέων οχημάτων diesel με αντίστοιχα φυσικού αερίου.