Ένας στόλος ηλεκτροκίνητων δίκυκλων ταξί για το Αμστερνταμ

Ένας στόλος ηλεκτροκίνητων δίκυκλων ταξί για το Αμστερνταμ

Τα νέα ταξί του Αμστερνταμ είναι αθόρυβα και πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σχέση με τα περισσότερα μέσα μεταφοράς. Δεν πρόκειται για αυτοκίνητα, αλλά για τον πρώτο στόλο ηλεκτροκίνητων ταξί – scooter της Ευρώπης, οι εμπνευστές του οποίου λένε ότι στοχεύουν στη βελτίωση των υποδομών μεταφορών και στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην ολλανδική πρωτεύουσα.

Το μεταφορικό μέσο που προτιμούν οι κάτοικοι του κέντρου της πόλης είναι το ποδήλατο, όμως για όσους ζουν πιο μακριά, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Παρότι το Αμστερνταμ διαθέτει δίκτυο λεωφορείων, τρένων και τραμ, αυτό δεν φθάνει σε όλα τα σημεία της πρωτεύουσας. Το κενό φιλοδοξεί να καλύψει το Hopper, όπως ονομάζεται η νέα υπηρεσία.

Εμπνευστής της είναι ο Ρούμπεν Μπόιγκελς, ο οποίος πριν από λίγα χρόνια πήγαινε σε ένα ραντεβού με το τραμ, όμως εξαιτίας βλάβης βρέθηκε στη μέση του πουθενά και φυσικά καθυστέρησε να φθάσει στον προορισμό του.

«Με εκνεύρισε πάρα πολύ το γεγονός ότι άργησα και εκείνη τη στιγμή σκεφτόμουν ότι εάν είχα ένα scooter, θα πήγαινα στο ραντεβού στην ώρα μου», αφηγείται σήμερα στο Reuters.

Η ταχύτητα των ηλεκτρικών scooter δεν ξεπερνά τα 25 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ με μία φόρτιση μπορούν να διανύσουν έως 130 χιλιόμετρα. Είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία δορυφορικής πλοήγησης και με ένα tablet στο πίσω μέρος, το οποίο προβάλλει διαφημιστικά μηνύματα.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε συνεργασία, μεταξύ άλλων, με το δήμο του Άμστερνταμ, τον ολλανδικό οργανισμό σιδηροδρόμων και την «ηθική τράπεζα» Triodos, η οποία χρηματοδότησε το Hopper σε ποσοστό 50%. «Ό,τι χρηματοδοτούμε πρέπει με τον έναν τρόπο ή τον άλλο να συμβάλλει σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής γιατί πιστεύουμε ότι το κέρδος δεν πρέπει να λειτουργεί εις βάρος άλλων, πιο πιεστικών προβλημάτων του κόσμου», λέει ο Μάρτεν Θάις της Triodos. Χαρακτηρίζει την ιδέα πίσω από τα ηλεκτροκίνητα ταξί – scooter «έξυπνη και πολύ απλή».

Μέχρι στιγμής, ο κεντρικός σταθμός του Μπόιγκελς διαθέτει 100 δίκυκλα, όμως το σχέδιο προβλέπει επέκταση της υπηρεσίας στο Ρότερνταμ, την Ουτρέχτη και τη Χάγη έως τα τέλη του 2013. Οι χρήστες της μπορούν να καλούν ταξί τηλεφωνώντας, μπαίνοντας στην ιστοσελίδα της ή μέσω εφαρμογής για έξυπνο κινητό, η οποία εντοπίζει το πλησιέστερο ελεύθερο δίκυκλο ταξί. Το καλύτερο; Κάθε διαδρομή, ανεξάρτητα από την απόσταση, στοιχίζει μόλις 2,50 ευρώ.