Φυσικό αέριο: Πέντε μοντέλα που αξίζει να αποκτήσετε

Φυσικό αέριο: Πέντε μοντέλα που αξίζει να αποκτήσετε

Το φυσικό αέριο δεν αποτελεί άγνωστη «λέξη» για την καθημερινότητά μας, έστω και αν η χρήση του για τις μετακινήσεις μας δεν μπορεί να θεωρηθεί ιδιαίτερα διαδεδομένη.

Το εξαιρετικά περιορισμένο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού –μόλις τέσσερις στην ελληνική επικράτεια εκ των οποίων οι τρεις στην Αττική- εξακολουθεί να αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο στη διάδοση ενός ορυκτού καυσίμου που διακρίνεται για την υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητά του.

Τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση του φυσικού αερίου στις μετακινήσεις μας δεν σχετίζονται μόνο με τον περιορισμό των εκλυόμενων ρύπων ή την εξίσου σημαντική μείωση του κόστους κίνησης, καθώς πρόκειται για μια καύσιμη ύλη η οποία δεν νοθεύεται, είναι απόλυτα συμβατή με τους σύγχρονους-υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και δεν επιβάλλει, όπως π.χ. το diesel κίνησης, συμβιβασμούς σε επίπεδο άνεσης ή επιδόσεων.

Fiat Panda Natural Power

Η ιδιαιτερότητα του Fiat Panda Natural Power δεν προκύπτει μόνο από τις δεξαμενές φυσικού αερίου που «κρύβει» πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειές του αλλά και από την παρουσία ενός δικύλινδρου κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 875 κ.εκ., ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 80 ίππους και 140 Nm ροπής.

Πέρα από τον χαρακτηριστικό ήχο και ενδεχομένως τον κραδασμό που παράγει, ο εν λόγω κινητήρας διακρίνεται για τις περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις του, μιας και σύμφωνα με την ιταλική φίρμα καταναλώνει μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα, εκλύοντας αντιστοίχως 86 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Η δυνατότητα επιλογής του τύπου καυσίμου -ανάμεσα σε φυσικό αέριο και βενζίνη- αποτελεί ένα ακόμα χαρακτηριστικό που δεν συναντάς π.χ. στο αντίστοιχου μεγέθους και προδιαγραφών VW eco Up!, την ίδια στιγμή που ο χώρος αποσκευών των 200 λίτρων μπορεί να θεωρηθεί επαρκής για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Τιμή:
13.950 ευρώ
Κυβισμός:
875 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
80 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
140 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,1 Kg/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
85 γρ./χλμ.

Seat Leon 1.4 TGI

Το Seat Leon δεν αποτελεί το μοναδικό μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback του ομίλου VW που προσφέρεται σε έκδοση διπλού καυσίμου, ωστόσο, είναι  με διαφορά το πιο προσιτό.

Αφετηρία για το Seat Leon ΤGI αποτελεί ο γνώριμος, από τις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου, TSI κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,4 λίτρων, η απόδοση του οποίου έχει οριοθετηθεί στους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής.

Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και το καλορυθμισμένο σύστημα start&stop, το Seat Leon έχει την ικανότητα να καταναλώνει σε μικτές συνθήκες 3,5 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να διαμορφώνονται στα 94 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Οι δεξαμενές φυσικού αερίου χωρητικότητας 15 κιλών εξασφαλίζουν αυτονομία που ξεπερνά τα 420 χιλιόμετρα ή ακόμα και τα 1.360 αν αξιοποιήσει κανείς και τα 50 λίτρα βενζίνης που «κουβαλά» το μικρομεσαίο Seat.

Με δεδομένο ότι οι επιδόσεις της έκδοσης φυσικού αερίου του Seat Leon είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς, ο μοναδικός ουσιαστικός συμβιβασμός προκύπτει από τον περιορισμό των μεταφορικών δυνατοτήτων του και ειδικότερα από τη μείωση του χώρου στα 275 λίτρα.

Τιμή: 18.690 ευρώ
Κυβισμός:
1.395 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
110 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
200 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,5 Kg/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
94 γρ./χλμ.

Volkswagen Golf 1.4 TGI

Όταν ένα best seller αποκτά την αποδοτικότερη έκδοση της σύγχρονης ιστορίας του τότε δεν μπορείς να σταθείς αδιάφορα απέναντί του. Με τη γνώριμη αποτελεσματικότητα που διακρίνει τις συμβατικές εκδόσεις του, το Golf TGI έχει τον τρόπο να ξεχωρίζει ανάμεσα στις προτάσεις του ανταγωνισμού.

Ο TSI κινητήρας των 1.398 κ.εκ. αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm χωρίς αυτό να σημαίνει, ωστόσο, ότι οι επιδόσεις του μικρομεσαίου VW μπορούν να θεωρηθούν «λίγες» για το προφίλ του αυτοκινήτου και των υποψήφιων αγοραστών του.

Όπως και το Seat Leon, έτσι και το VW Golf εφοδιάζεται με δύο πρόσθετες δεξαμενές ικανές να φιλοξενήσουν 15 κιλά συμπιεσμένου φυσικού αερίου. Τη διαφορά, σε σχέση τουλάχιστον με το μικρομεσαίων διαστάσεων Seat, την κάνει η παρουσία του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, φροντίζοντας για τη δημιουργία ενός ακόμη πιο αποδοτικού και συνδυασμού.

Για του λόγου το αληθές, το VW Golf 1.4 TGI με το DSG των επτά σχέσεων καταναλώνει μόλις 3,4 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές διοξειδίου άνθρακα να διατηρούνται στα 92 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Τιμή: 20.140 ευρώ
Κυβισμός:
1.395 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
110 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
200 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,5 Kg/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
94 γρ./χλμ.

Audi A3 g-tron

Η τρίτη και κατά γενική ομολογία καλύτερη γενιά του Audi A3 συμπληρώνει την τριπλέτα των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks που φέρουν την υπογραφή του γερμανικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών και προσφέρουν στην γκάμα του μια έκδοση φυσικού αερίου.

Πίσω από τον ξεκάθαρα premium προσανατολισμό και τα υψηλά ποιοτικά στάνταρ το A3 Sportback «κρύβει» το μηχανικό σύνολο που μπορεί κανείς να συναντήσει στα ταπεινότερα Seat Leon και VW Golf. Ο λόγος για τον TFSI κινητήρα βενζίνης-φυσικού αερίου των 1,4 λίτρων, η απόδοση του οποίου έχει διαμορφωθεί για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έκδοσης στους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής.

Τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, οι δεξαμενές φυσικού αερίου διαθέτουν χωρητικότητα 14,4 κιλών, εξασφαλίζοντας αυτονομία που αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα, χωρίς να συνυπολογίζει κανείς τα αποθέματα βενζίνης που φιλοξενούνται στο ρεζερβουάρ των 50 λίτρων.

Με ή χωρίς την παρουσία του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, το A3 Sportback g-tron δεν δυσκολεύεται να προσφέρει στην πράξη όσα υπόσχεται, επικρατώντας όχι μόνο σε επίπεδο επιδόσεων αλλά και σε επίπεδο αποδοτικότητας των εκδόσεων diesel που έχει να παρουσιάσει η γκάμα του μικρομεσαίου Audi.

Τιμή: 26.040 ευρώ
Κυβισμός:
1.395 κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
110 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
200 Nm
Μέση Κατανάλωση:
3,5 Kg/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
92 γρ./χλμ.

Mercedes-Benz B 200 Natural Gas Drive

Μείωση στο κόστος κίνησης που αγγίζει το 50% σε σχέση με τις αντίστοιχης ισχύος βενζινοκίνητες εκδόσεις της γκάμας της υπόσχεται η Mercedes B 200 Natural Gas Drive, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα πλεονεκτήματα χρήσης του φυσικού αερίου.

H εν λόγω έκδοση του πρόσφατα ανανεωμένου MPV της γερμανικής φίρμας εφοδιάζεται με έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης-φυσικού αερίου, ο οποίος με τη συμβολή ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 156 ίππους και 270 Nm ροπής.

Αντί του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, μπορεί κανείς να επιλέξει και την επτατάχυτη μονάδα διπλού συμπλέκτη, «κερδίζοντας» σε επιδόσεις αλλά και σε κατανάλωση.

Παρόλα αυτά, εκείνο που διαφοροποιεί την B 200 NGD από τις υπόλοιπες προτάσεις φυσικού αερίου της ελληνικής αγοράς είναι η χωρητικότητα των δύο δεξαμενών, καθώς με συνολικό όγκο 126,4 λίτρων εξασφαλίζουν αυτονομία που αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα. Ένα σαφώς μικρότερο ρεζερβουάρ 12 λίτρων φιλοξενεί βενζίνη, αυξάνοντας την αυτονομία του γερμανικού MPV στα 700 χιλιόμετρα.

Παρά τις εντυπωσιακές, για τα δεδομένα ενός πολυμορφικού, επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα), η μέση τιμή της κατανάλωσης φυσικού αερίου δεν ξεπερνά τα 4,4 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 115 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Tιμή: 33.100 ευρώ
Κυβισμός: 1.991κ.εκ.
Μεγ. Ισχύς:
156 ίπποι
Μεγ. Ροπή:
270 Nm
Μέση Κατανάλωση:
4,4 Kg/100 χλμ.
Εκπομπές CO2:
115 γρ./χλμ.

auto.in.gr