Περιβαλλοντικές επιπτώσεις του αυτοκινήτου…

Περιβαλλοντικές επιπτώσεις του αυτοκινήτου…

Για να παραχθεί ένα αυτοκίνητο χρειάζονται περι τα 148.000 λίτρα νερού, όση ποσότητα δηλαδή χρειάζεται ένας άνθρωπος για όλη του τη ζωή

Το μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο που καλύπτει 15.000 χλμ το χρόνο εκπέμπει 3 τόνους διοξειδίου του άνθρακα CO2/έτος. 150 μεγάλα δέντρα απαιτούνται για να απορροφήσουν 1 τόνο του CO2 ετησίως ή μια δασική περιοχή 5 στρεμμάτων. Τα εναπομείναντα δάση της Ευρώπης μπορούν να απορροφήσουν μόνο το 30% της ρύπανσης από CO2

Η καύση ενός λίτρου βενζίνης παράγει 2,6 κιλά διοξείδιο του άνθρακα.

Βρέθηκε σε μια μελέτη ότι τα παιδιά που ζούσαν σε δρόμους απ’ όπου περνούσαν πάνω από 20.000 αμάξια την ημέρα είχαν εξαπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο από αυτά που ζούσαν σε πιο ήσυχες γειτονιές, όπου η τοπική κίνηση ήταν μικρότερη από 500 οχήματα την ημέρα.
Monitor Publishing Απρίλιος 2000

Η εξάρτηση από το αυτοκίνητο είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα δημόσιας υγείας του οποίου οι πόλεμοι για το πετρέλαιο είναι μόνο η μία πλευρά. Κάθε μέρα περίπου 3.000 άνθρωποι πεθαίνουν και 30.000 τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους όλου του κόσμου σε τροχαίες συγκρούσεις. Πάνω από το 85% αυτών των θανάτων γίνονται σε χαμηλού και μεσαίου ανά κεφαλή εισοδήματος χώρες, με τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τους επιβάτες λεωφορείων να είναι το μεγαλύτερο μέρος των θυμάτων. Τα περισσότερα από τα θύματα δεν θα αποκτήσουν ποτέ αμάξι και πολλά είναι παιδιά.
The Gardian (Λονδίνο) 18 Ιανουαρίου 2003

Το ένα τέταρτο όλων των ταξιδιών με αμάξι είναι λιγότερο από 3 χλμ. Τρία χιλιόμετρα περπάτημα χρησιμοποιούν περίπου την μισή από την ενέργεια που περιέχεται σε μια μικρή σοκολάτα. Η ίδια απόσταση με αμάξι ξοδεύει δεκαπλάσια ενέργεια αλλά από τη λάθος πηγή. Μπορούμε να φτιάξουμε σοκολάτα αλλά τα αποθέματα πετρελαίου είναι πεπερασμένα.
The Gardian (Λονδίνο) 18 Ιανουαρίου 2003

Τα αμάξια σήμερα σκοτώνουν κόσμο με τον ρυθμό 10 συγκρούσεων τζάμπο την ημέρα, αυτές είναι μόνο οι άμεσες απώλειες· επιπρόσθετα περίπου 3 εκατομμύρια ζωές χάνονται κάθε χρόνο από την ρύπανση του αέρα, τις οποίας τα αυτοκίνητα είναι η μεγαλύτερη πηγή.
Richard Ballantine, 21’st century bicycle book

Το μέσο αμερικάνικο αμάξι ρυπαίνει το ίδιο του το βάρος σε διοξείδιο του άνθρακα μόλις σε ένα χρόνο.

Το κλείσιμο του κέντρου της πόλης της Μπολώνια στην κίνηση των αυτοκινήτων μείωσε την ημερήσια ποσότητα μηχανοκίνητων οχημάτων από 160.000 σε 35.000
Tranportation Alternatives, Νέα Υόρκη

Τα αυτοκίνητα σκοτώνουν περισσότερα δέντρα
Πολλοί άνθρωποι αγωνίζονται αδιάκοπα για να προστατεύσουν τα δάση από την υλοτομία. Και έχουν κάθε λόγο γι’ αυτό. Αλλά η κλιματική αλλαγή θα σημαίνει δραματικές αλλαγές στις συνθήκες στις οποίες τα διάφορα είδη ξόδεψαν χιλιάδες χρόνια για να προσαρμοστούν. Τα δάση θα βρεθούν να αγωνίζονται να προσαρμοστούν ή να μεταναστεύσουν. Το μόνο πρόβλημα: Τα δέντρα δεν τρέχουν. Το ένα τέταρτο των δασών μας θα τηγανιστούν από την παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας μέχρι το 2100, εκτός κι αν λάβουμε δραστικά μέτρα για να μειώσουμε τις εκπομπές των αερίων του φαινόμενου του θερμοκηπίου. Σώστε τα δάση. Σκοτώστε το αμάξι.
Car Busters

Τα πάρκινγκ είναι άδεια το 80% του χρόνου: μεταξύ του παρκαρίσματος στο σπίτι, στην εργασία και στις διάφορες δουλείες, το μέσο αμάξι ξοδεύει 3 φορές το χώρο ενός μέσου σπιτιού.
Transportation Alternatives, Νέα Υόρκη

Οι δρόμοι, τα πάρκιγκ και οι πίσω δρόμοι καταλαμβάνουν τουλάχιστον το 40% του μέσου αμερικάνικου κέντρου πόλης.
Νew Transportation Vision

Παρόλο που οι συσκευές ασφαλείας έχουν μειώσει τις πιθανότητες για θανατηφόρα τροχαία, ακόμα καταμετράμε 41,500 θανάτους από τροχαία τον χρόνο (στην Αμερική), σχεδόν το ίδιο όσο και ένα τέταρτο του αιώνα πριν, επειδή τα συνολικά χιλιόμετρα διπλασιάστηκαν.
Jane Holtz Kay, Car Sick Country

Η Σιγκαπούρη χρεώνει τα ΙΧ που μεταφέρουν λιγότερους από 4 επιβάτες «τέλη συμφόρησης» για να εισέλθουν στο κέντρο της πόλης κατά την διάρκεια των ωρών αιχμής. Από το 1975 αυτό το σχέδιο έχει ανεβάσει την μέση ταχύτητα στο κέντρο κατά 20% και έχει μειώσει τα τροχαία κατά 25%. Η οικονομία σε κατανάλωση καυσίμων υπολογίζεται σε 30%.
Worldwatch Institute

Ο μέσος Αμερικάνος ξοδεύει 4 από τις 16 ώρες του κάθε μέρα μέσα στο αμάξι ή δουλεύοντας για να το πληρώσει.

Η τιμή του πετρελαίου της Μέσης Ανατολής τον Γενάρη του 1988 ήταν 18$ το βαρέλι. Η τιμή του αν συμπεριλάμβανε και το κόστος της αμερικάνικης στρατιωτικής παρουσίας εκεί θα ήταν 170$ το βαρέλι.

Ο αμερικάνικος πληθυσμός χρησιμοποιεί ένα δισεκατομμύριο γαλόνια λάδι μηχανής το χρόνο, 35% του οποίου καταλήγει στο περιβάλλον.
Ecology Action News (άνοιξη 1991)

Αν ένας στους τέσσερις μετακινιόταν απλώς 8 χιλιόμετρα τη βδομάδα με ποδήλατο, ο αέρας θα γλύτωνε 6.7 εκατομμύρια τόνους διοξείδιο του άνθρακα
Bicycling Απρίλιος 1991

50% όλων των ταξιδιών με αμάξι είναι κάτω από 8 χιλιόμετρα πήγαινε έλα.

Κρατάτε το αμάξι σας για όταν έχει κακό καιρό; Για κάθε 10 βαθμούς πτώση στην θερμοκρασία, υπάρχει μια απώλεια καυσίμων 3%. Το χιόνι ή η βροχή τα μειώνει επιπλέον 10%.
Bernadette Valley, 1001 ways to save the planet

Τα αμάξια προκαλούν όξινη βροχή παράγοντας το 34% του οξειδίου του Αζώτου στην Αμερική
Transportation Alternatives, Νέα Υόρκη

Η μετακίνηση από και προς την δουλειά στο L.A. διαρκεί 50% περισσότερο από πέρσι. 79% των οδηγών του L.A. οδηγούν μόνοι.
Transportation Alternatives, Νέα Υόρκη

Οι εκπομπές των αυτοκινήτων απαρτίζουν το 17% των παγκοσμίων εκπομπών διοξειδίου του Άνθρακα (CO2), του οποίου η συσσώρευση στην ατμόσφαιρα προκαλεί την παγκόσμια κλιματική αλλαγή.
Transportation Alternatives, Νέα Υόρκη

Η αύξηση του παγκόσμιου στόλου των αυτοκινήτων ακύρωσε τα αποτελέσματα της αποτελεσματικότερης χρήσης των καυσίμων. Τα μηχανοκίνητα οχήματα ξέρασαν 63% περισσότερο CO2 στην ατμόσφαιρα φέτος από ότι το 1971.
Transportation Alternatives, Νέα Υόρκη

Η χρήση ενός αυτοκινήτου θα κόστιζε 2.500 ευρώ περισσότερα αν ο/η ιδιοκτήτης/ρια πλήρωνε το μερίδιο του/της για τη συντήρηση δρόμων, το σύστημα υγείας και το περιβαλλοντικό κόστος.
Transportation Alternatives, Νέα Υόρκη

Ένα άτομο που χρησιμοποιεί Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για ένα χρόνο αντί να οδηγεί μόνος του από και προς τη δουλειά γλυτώνει το περιβάλλον από 4,1 κιλά υδρογονάνθρακες, 28,1 κιλά μονοξείδιο του άνθρακα, και 2.2 κιλά οξείδια του αζώτου.
New Transportation Vision

Δύο σιδηροδρομικές ράγες έχουν την ωριαία ικανότητα μεταφοράς επιβατών που έχουν 16 λωρίδες αυτοκινητόδρομου. Δύο σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούν περίπου 16,5 μέτρα εν συγκρίσει με τα 133 μέτρα που απαιτούν οι 16 λωρίδες αυτοκινητόδρομου.
New Transportation Vision

Η ρύπανση του αέρα κοντά στην επιφάνεια της γης από τα αυτοκίνητα εκτιμάται ότι προκαλεί 30.000 θανάτους κάθε χρόνο.
New Transportation Vision

100 ποδήλατα μπορούν να κατασκευαστούν με την ενέργεια και τα υλικά που χρειάζεται για να κατασκευαστεί ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο.
Worldwatch Institute

Σε μια πρόσφατη μελέτη του John Pucher σε 12 χώρες της δυτικής Ευρώπης και της βόρειας Αμερικής, είναι ξεκάθαρο ότι όταν οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν το κόστος της μηχανοκίνητης μετακίνησης μέσω φόρων ιδιοκτησίας και χρήσης, τα ολικά χιλιόμετρα τείνουν να μειωθούν.
Worldwatch Institute

Αν αυτοί που οδηγούν μόνοι τους από και προς τη δουλειά άφηναν τα αμάξια τους στο σπίτι μόνο μια μέρα την εβδομάδα, η κυκλοφορία θα μετακινιόνταν και πάλι, το μποτιλιάρισμα θα μειώνονταν κατά 14%.
Rides for Bay Area Commuters

http://www.podilates.gr/node/245