Τέλη ακινησίας στα αυτοκίνητα;

Τέλη ακινησίας στα αυτοκίνητα;

Δεν είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια ιδέα έρχεται στο τραπέζι των συζητήσεων των οικονομικών επιτελείων, όταν τα έσοδα δεν βγαίνουν. Το 2012 και το 2015 είχαμε αντίστοιχες σκέψεις, οι οποίες όμως ποτέ δεν ευοδώθηκαν. Πλέον όμως, με περισσότερα του 1.000.000 αυτοκίνητα να βρίσκονται σε ακινησία με κατατεθειμένες τις πινακίδες, τα σενάρια επανέρχονται.

Σύμφωνα λοιπόν με αυτά, εξετάζεται το ενδεχόμενο οι ιδιοκτήτες οχημάτων, που έχουν καταθέσει πινακίδες, να ανανεώνουν την ακινησία κάθε χρόνο στις Δ.Ο.Υ., πληρώνοντας ένα παράβολο το ύψος του οποίου δεν θα ξεπερνά τα 30€. Το αν αυτό θα είναι κοινό για όλα τα αυτοκίνητα ή θα κλιμακώνεται ανάλογα με τον κυβισμό, μένει να διευκρινιστεί.

Φυσικά τέτοια «παράλογα» μέτρα θα μπορούσαν να αποφεύγονται με μια λογική επιβολή τελών κυκλοφορίας, η οποία θα έδινε τη δυνατότητα στο φορολογικό μηχανισμό να αντλεί μικρότερα κατά μονάδα έσοδα αλλά από πολλούς περισσότερους. Ταυτόχρονα τα ακίνητα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούσαν, αποδίδοντας επιπλέον έσοδα στο κράτος από την χρήση των καυσίμων –στα οποία ο φόρος φτάνει το 65% του κόστους τους.

Σήμερα και παρά τον εξορθολογισμό που υπέστησαν το 2015 τα τέλη κυκλοφορίας, που ίσχυσαν το 2016 και το 2017, παραμένουν υψηλά κυρίως για τα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού, που είχαν κατά κόρον αγοραστεί την περίοδο 2.000 – 2009. Συγκεκριμένα, αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης από το 2006 έως και το 2010 όπου ισχύει ο υπολογισμός βάσει κυβισμού και όχι βάσει εκπομπών CO2 και έχουν κινητήρα από 1.929 – 2.357 κ.εκ., πληρώνουν τέλη 690€. Ένα αντίστοιχης ηλικίας αυτοκίνητο με κινητήρα 1,8 λίτρων επιβαρύνεται με τέλη μόλις 320€, λιγότερα δηλαδή από τα μισά. Αυτή η κλιμάκωση δεν έχει καμία λογική και ειδικά σε αυτοκίνητα όπου η εμπορική τους αξία είναι λίγες χιλιάδες ευρώ, σημαίνει ότι σε 4-5 χρόνια θα έχει ο ιδιοκτήτης πληρώσει σε τέλη το ίδιο ή και μεγαλύτερο ποσό από το κόστος του αυτοκινήτου.

Πηγή: http://www.gazzetta.gr