Η Fraport θέλει και τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια

Η Fraport θέλει και τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια

Eνδιαφέρον για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας έχει η Fraport, αλλά θα περιμένει τις κυβερνητικές αποφάσεις για να πάρει τις αποφάσεις της, ενώ δεν προβλέπεται να συμμετέχει στη διαδικασία για την πώληση του 30% των μετοχών τού «Ελ. Βενιζέλος». Τη δήλωση έκανε ο Αλεξάντερ Τσινέλ, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, στην οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα για τον πρώτο χρόνο της στη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, δίνοντας έμφαση στη θετική και πολλαπλάσια συμβολή τους στην οικονομία και στον τουρισμό της Ελλάδας.Από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε, το 2017 από τα συγκεκριμένα αεροδρόμια εξυπηρετήθηκαν 27,6 εκατ. επιβάτες και ήταν αυξημένοι κατά 10,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Μεγαλύτερη δυναμική καταγράφεται τους πρώτους μήνες του 2018, με δεδομένο ότι 19 αεροπορικές εταιρείες, διεθνείς και ελληνικές, ανακοίνωσαν δρομολόγια προς νέους προορισμούς και ενίσχυση αυτών που ήδη καλύπτουν.

Στη Θεσσαλονίκη, παρά τους περιορισμούς που έφεραν για ένα τρίμηνο τα έργα στον διάδρομο προσγείωσης/απογείωσης, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 11,5%. Εχει ενδιαφέρον ότι η Καβάλα, όπου κατευθύνθηκαν πολλά αεροπλάνα που δεν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου «Μακεδονία», εκτοξεύτηκε στο 22,8%. Σε υψηλά επίπεδα κινήθηκαν η Κως (αύξηση 20,7%), η Μύκονος (18,6%) και η Σάμος (12,9%).

Συνεχίζει η Ryanair
Στον αντίποδα κινήθηκαν τα Χανιά, όπου η αύξηση περιορίστηκε στο 2,6%, κυρίως λόγω της αποχώρησης της Ryanair από τις γραμμές εσωτερικού. «Δεν είναι θέμα υψηλών τελών, αλλά γενικότερης πολιτικής της εταιρείας» διευκρίνισε ο επικεφαλής της Fraport στην Ελλάδα, που επισήμανε ότι η ίδια εταιρεία συνεχίζει τα δρομολόγια εξωτερικού από όλα τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται. Υπενθύμισε ότι μετά την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ο έλεγχος έχει ανατεθεί σε ιδιωτικές εταιρείες και οι υπηρεσίες χρεώνονται προς 1,50 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Στο πλαίσιο της σύμβασης για την 40ετή παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων η εταιρεία έχει υποχρέωση να προχωρήσει μέσα στους πρώτους 36 μήνες σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού των υποδομών. Οι αρχικές προβλέψεις ήταν για 330 εκατ. ευρώ, αλλά αποφασίστηκε να αυξηθεί ο προϋπολογισμός στα 415 εκατ. ευρώ.

Εχουν ήδη ξεκινήσει έργα στα περισσότερα αεροδρόμια, με προοπτική να αλλάξει ριζικά η σημερινή εικόνα ώς το 2021.Οι μεγάλες παρεμβάσεις αφορούν τις επεκτάσεις των αεροσταθμών, με κυριότερη αυτή που θα ξεκινήσει στη Θεσσαλονίκη, όπου οι χώροι επιβατών θα αυξηθούν κατά 33.000 τετραγωνικά. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα πολλαπλασιαστούν οι πύλες εξόδου και θα βελτιωθούν οι υποδομές στον τομέα διαχείρισης των αποσκευών και στους χώρους παροχής υπηρεσιών. Στα αεροδρόμια έχουν προσληφθεί 600 άτομα, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι Ελληνες και από τις περιοχές γύρω από τα αεροδρόμια. Στο περιθώριο της συνάντησης στέλεχος της εταιρείας που ρωτήθηκε από την «Εφ.Συν.» διευκρίνισε ότι έχει παραπεμφθεί σε διεθνή διαιτησία το αίτημα της Fraport Greece για καταβολή αποζημίωσης από το Δημόσιο ύψους 27 εκατ. ευρώ, γιατί μετά την παραλαβή των περιφερειακών αεροδρομίων διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις στις υποδομές τους που δεν υπήρχαν στη φάση της παράδοσής τους. «Η διαδικασία προβλέπεται από τη σύμβαση και θα εκδικαστεί σε βάθος χρόνου» μας εξήγησε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.

Πηγή: https://www.efsyn.gr