Αεριοκίνηση: Τι λένε οι επαγγελματίες που οδηγούν οχήματα φυσικού αερίου

Αεριοκίνηση: Τι λένε οι επαγγελματίες που οδηγούν οχήματα φυσικού αερίου

Όλο και περισσότεροι επαγγελματίες, επιλέγουν για την επιχείρησή τους αυτοκίνητα που κινούντα με φυσικό αέριο, για την οικονομία που προσφέρουν αλλά και την αυξημένη τους χρηστικότητα, συγκριτικά με το παρελθόν! Το φυσικό αέριο εμφανίζει αναμφίβολα μεγάλο ενδιαφέρον ως οικολογική και οικονομική επιλογή τόσο για τους ιδιώτες όσο και για τους επαγγελματίες. Ειδικά, όσον αφορά στην επαγγελματική χρήση, οι οδηγοί επιβεβαιώνουν την οικονομία που επιτυγχάνεται με τη χρήση CNG οχημάτων, η οποία μεταφράζεται σε μείωση του λειτουργικού κόστους, αύξησης της ανταγωνιστικότητας για τις επιχειρήσεις και μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα.

Ο Στέλιος Μπουτσίνης και ο Γιάννης Γερακουλάκος εργάζονται ως τεχνικοί στην ΕΔΑ Αττικής και χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση επαγγελματικά οχήματα φυσικού αερίου, από τα οποία δηλώνουν απολύτως ικανοποιημένοι. Όπως δήλωσε ο κ. Μπουτσίνης, «οδηγούμε τα τελευταία τρία χρόνια βανάκια με καύσιμο CNG, όπως για παράδειγμα Fiat Fiorino, Fiat Doblo και VW Caddy. Διανύουμε κατά μέσο όρο 1.500 χιλιόμετρα τον μήνα, δηλαδή περίπου 18.000 χιλιόμετρα ετησίως και σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις κατανάλωσης η χρήση φυσικού αερίου αντί βενζίνης έχει μειώσει κατά περίπου 50% το κόστος για τα καύσιμα. Ακόμη και σε σχέση με αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα επαγγελματικά οχήματα, επιτυγχάνουμε, χάρη στο CNG, μία εξοικονόμηση γύρω στο 20% έως 25%. Να σας πω χαρακτηριστικά, ότι με ένα Opel Corsa Van βενζίνης το κόστος καυσίμων για 2.000 χιλιόμετρα ανέρχεται σε 220 ευρώ, ενώ για ένα Fiat Fiorino CNG περιορίζεται περίπου στα 110 ευρώ».

Ο κ. Γερακουλάκος αναφέρθηκε με τη σειρά του στη συντήρηση των επαγγελματικών βαν φυσικού αερίου και είπε χαρακτηριστικά: «Την τελευταία τριετία, που χρησιμοποιούμε για τις επαγγελματικές μετακινήσεις μας οχήματα φυσικού αερίου, δεν αντιμετωπίσαμε κανένα μηχανικό πρόβλημα ή κάποια βλάβη, η οποία να είχε σχέση με το συγκεκριμένο καύσιμο. Τα σέρβις των μοντέλων CNG πραγματοποιούνται σε παρόμοια χρονικά διαστήματα όπως και των βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων.Επίσης, θα ήθελα να τονίσω, ότι τα οχήματα φυσικού αερίου συμπεριφέρονται στον δρόμο όπως και τα υπόλοιπα και μάλιστα είναι πιο αθόρυβα από τα πετρελαιοκίνητα. Δεν πρέπει εξάλλου να ξεχνάμε την υπεροχή του CNG, όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος, αφού εκλύει σαφώς λιγότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα συγκριτικά με την αμόλυβδη βενζίνη και το ντίζελ. Αν κυκλοφορούσαν στην πρωτεύουσα μόνον οχήματα φυσικού αερίου, θα ήταν ο αέρας πολύ πιο καθαρός και θα θύμιζε…χωριό».Το φυσικό αέριο κίνησης προσφέρει οικονομία τουλάχιστον 60% σε σχέση με τη βενζίνη και είναι πιο αποδοτικό από τα συμβατικά και εναλλακτικά καύσιμα καθώς 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο.Στην Ελλάδα με πρωτοβουλία της ΔΕΠΑ, η οποία συνεργάζεται με τις BP & ΕΚΟ, επεκτείνει το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου με την επωνυμία Fisikon. Τα πρατήρια Fisikon εξυπηρετούν ΙΧ, επαγγελματικά οχήματα και ταξί, λεωφορεία και απορριμματοφόρα που καίνε φυσικό αέριο. Πόλεις όπως είναι η Αθήνα (Κηφισιά, Ηλιούπολη, Ανθούσα, Κορωπί, Ασπρόπυργος, Νέα Φιλαδέλφεια, Άγιος Ιωάννης Ρέντης, Άνω Λιόσια, , η Θεσσαλονίκη (Πυλαία, Νέα Μαγνησία), η Λαμία, η Λάρισα, ο Βόλος, τα Ιωάννινα (Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων) διαθέτουν πρατήρια φυσικού αερίου ενθαρρύνοντας την οικονομική οδήγηση. Οι οδηγοί μπορούν να εφοδιαστούν απρόσκοπτα και εκτός συνόρων καθώς πρατήρια φυσικού αερίου υπάρχουν παντού στην Ευρώπη και μάλιστα σε πολλές χώρες οι οποίες διατηρούν αυξημένες εμπορικές και επιχειρηματικές συναλλαγές με την Ελλάδα το δίκτυο είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένο: στην Ιταλία υπάρχουν 1208 πρατήρια, στην Ισπανία 49, στη Βουλγαρία 102, στη Γαλλία 60, Στη Γερμανία 866, στην Αυστρία 160 κλπ.

Πηγή: http://www.gazzetta.gr