Shell ..βιοντιζελ και στα αγωνιστικά

Shell ..βιοντιζελ και στα αγωνιστικά

Η Shell αποφάσισε πως τα βιοκαύσιμα και στη συγκεκριμένη περίπτωση το βιοντίζελ, είναι ένας τρόπος να μειωθεί το περιβαλλοντικό πρόβλημα που προκαλείται και από τις εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων. Μάλιστα προχώρησε και ένα βήμα παραπέρα, καθώς δημιούργησε το βιοντίζελ δεύτερης γενιάς, το οποίο μάλιστα  θα χρησιμοποιηθεί, κατά ένα μεγάλο ποσοστό και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα θα προσθέσει καύσιμο τεχνολογίας BTL (Biomass to Liquids, μετατροπή βιομάζας σε υγρό καύσιμο) στο αγωνιστικό καύσιμο Shell V-Power Diesel που θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans, στη Γαλλία στις 14 Ιουνίου 2008.

Αυτή η τεχνολογία του Shell V-Power Diesel χρησιμοποιήθηκε από τους επιστήμονες της Shell για την παραγωγή της αγωνιστικής εκδοχής του για χρήση στην πίστα του Le Mans. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ένα βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans, ο οποίος αναμφίβολα αποτελεί ένα εξαιρετικό  πεδίο δοκιμών για νέες τεχνολογίες και καινοτομίες στα καύσιμα. Το Shell V-Power Diesel περιέχει επίσης συνθετικό καύσιμο τεχνολογίας GTL (Gas to Liquids, μετατροπή φυσικού αερίου σε υγρό καύσιμο) που εξασφαλίζει πολύ καθαρή και αποδοτική καύση.

 

Το BTL (Biomass to Liquids, μετατροπή βιομάζας σε υγρό καύσιμο) είναι ένα υψηλής απόδοσης συνθετικό καύσιμο ντίζελ το οποίο παρασκευάζεται από βιομάζα που παράγεται από μη βρώσιμα φυτικά υλικά, όπως δασικά κατάλοιπα και υπολείμματα κατεργασίας ξύλου, και υπόσχεται να μειώσει την εκπομπή CO2 έως και 90% σε σχέση με το συμβατικό πετρέλαιο ντίζελ.  Μία μικρή ποσότητα από αυτό το νέο βιοκαύσιμο θα αναμιχθεί με το νέο αγωνιστικό καύσιμο Shell V-Power Diesel μαζί με το ήδη δοκιμασμένο καύσιμο GTL. Εμείς ελπίζουμε πραγματικά αφενός τα βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς να μην έχουν τα πολλά και ιδιαιτέρως σημαντικά μειονεκτήματα της πρώτης γενιάς, αφετέρου οι εταιρίες να συνεχίσουν με τους ίδιους ρυθμούς την έρευνα και εξέλιξη των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, που θα μας δώσουν τη δυνατότητα για πιο οικολογικές, πιο φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.
Του Σωτήρη Βουτσελά