Βιοντιζελ: η οικολογική λύση του μέλλοντος στα καύσιμα!

Βιοντιζελ: η οικολογική λύση του μέλλοντος στα καύσιμα!

Ως τώρα σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου χρησιμοποιούσαν τησυμβατική μορφή της βενζίνης ντίζελ στα μέσα μαζικής μεταφοράς μολύνοντας έτσι το περιβάλλον με μεγάλα ποσά ρυπογόνων ουσιών. Όμως εδώ και 3 δεκαετίες μια νέα οικολογική μορφή καυσίμων, το βιοκαύσιμο, έχει αρχίσει με αργούς βέβαια ρυθμούς να χρησιμοποιείται και το κυριότερο βιοκαύσιμο είναι το βιοντίζελ. Το βιοντίζελ είναι ουσιαστικά ένα άριστης μορφής υποκατάστατο του καυσίμου ντίζελ και τα συστατικά του προέρχονται από τη βιομάζα, δηλαδή από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως τα φυτικά και ζωικά λίπη, το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο, το σογιέλαιο και το καλαμποκέλαιο.

Για να μετατραπούν αυτές οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε βιοντίζελ είναι κάτι πολύ απλό και όλοι είναι σε θέση να το καταφέρουν αφού χρειάζονται απλά μέσα για αυτό. Το δύσκολο όμως είναι να παραχθεί καλής ποιότητας βιοντίζελ διότι πλέον τα νέου τύπου μέσα μαζικής αναφοράς είναι ευαίσθητα ως προς το βιοντίζελ και πρέπει να είναι εξαιρετικής ποιότητας για να το δεχτούν.

 

Το βιοντίζελ παράχθηκε για πρώτη φορά το 1981 στη Νότια Αφρική. Πρώτα δοκιμάστηκε σε Αυστριακά αεροσκάφη το 1985 και αμέσως μετά στη Γερμανία. Κατά τη περίοδο του εμφυλίου πολέμου στη πρώην Γιουγκοσλαβία επειδή η Σερβία λόγω του εμπάργκο δεν έπαιρνε πετρέλαιο, έτσι για να μπορέσουν να αμυνθούν οι Σέρβοι δημιούργησαν κάποια μικρά εργοστάσια που παρασκεύαζαν βιοντίζελ για να διοχετεύουν με καύσιμα τα τεθωρακισμένα τους. Το βιοντιζελ έγινε το 1991 και επίσημα κατάλληλο για τη καύση των κινητήρων και στην Ευρώπη και σήμερα χρησιμοποιείται σε ποσοστό κοντά στο 20% των συνολικών καυσίμων κίνησης. Στις ΗΠΑ υπάρχουν θαλάσσιες περιοχές που όλων των ειδών τα σκάφη υποχρεούνται να χρησιμοποιούν μονάχα βιοντίζελ για να μη μολυνθούν τα οικοσυστήματα και όταν τα πούλμαν ταξιδεύουνε σε Εθνικά πάρκα πρέπει να χρησιμοποιούν και αυτά μονάχα βιοντίζελ. Τέλος στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει πειραματικά η χρησιμοποίηση του βιοντίζελ σε λεωφορεία και τα αποτελέσματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά.

Ιδιότητες του βιοκαυσίμου βιοντίζελ

 

Το βιοντίζελ είναι το πιο δημοφιλές βιοκαύσιμο που χρησιμοποιείται είτε μονάχα το ίδιο είτε με μίξη κάποιες φορές με τα τυπικής μορφής καύσιμα.Δεν περιέχει καθόλου ή σχεδόν καθόλου τοξικές ουσίες, είναι καθαρό και βοηθάει πάρα πολύ το περιβάλλον. Οπουδήποτε και να βρεθεί το βιοντίζελ σε ολόκληρο το πλανήτη δεν προκαλεί καμία ζημιά διότι ουσιαστικά αποτελείται από ελαιόλαδο και το τρώνε οι μικροοργανισμοί των θαλασσών αφού αποτελεί για αυτούς τους μικροοργανισμούς τροφή. Με τη καύση του δεν επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με διάφορες ενώσεις και εκπέμπει πολύ χαμηλές εκπομπές άκαυστων υδρογονανθράκων, αιθάλης, μονοξείδιου του άνθρακα και μονοξείδιου του θείου.

Ειδικότερα για το θείο, το συμβατικό ντίζελ επειδή κατά τη καύση του απελευθερώνει πολύ μεγάλες ποσότητες οξειδίου του θείου επιβαρύνεται σοβαρά η ατμόσφαιρα των μεγαλουπόλεων με ρύπους. Αντίθετα το βιοντίζελ απελευθερώνει σχεδόν μηδενικές ποσότητες οξειδίου του θείου στην ατμόσφαιρα. Όσον αφορά τους άκαυστους υδρογονάνθρακες, την αιθάλη και το μονοξείδιο του άνθρακα αυτά απελευθερώνονται σε μηδενικές ποσότητες από το βιοντίζελ γιατί το βιοντίζελ περιέχει μεγάλη ποσότητα οξυγόνου και έτσι η καύση του είναι πιο ποιοτική. Επίσης υπάρχουν διάφοροι τύποι βιοντίζελ με τους κυριότερους τύπους τον Β100 και τον Β20. Ο Β100 είναι τύπος 100% βιοντίζελ αλλά για να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο στους κινητήρες επιβάλλεται να τροποποιηθεί. Ο τύπος Β20 περιέχει 20% βιοντίζελ και 80% ντίζελ, δηλαδή είναι τύπος μίξης βίοντίζελ με ντίζελ και διαπιστώνεται πρακτικά ότι το αναμειγμένο βιοντίζελ είναι ακόμη πιο αποτελεσματικό βιοκαύσιμο από το καθαρό βιοντίζελ.