Ασύρματο σύστημα φορτίζει το αυτοκίνητο μέσα σε 2,5 ώρες

Ασύρματο σύστημα φορτίζει το αυτοκίνητο μέσα σε 2,5 ώρες

Η Volvo ανέπτυξε την τεχνολογία της με το σκεπτικό ότι ο χρήστης θα μπορεί πλέον, με τη χρήση επαγωγικής φόρτισης, να σταθμεύει απλώς το αυτοκίνητό του σε ένα σημείο – π.χ. έξω από το σπίτι ή τη δουλειά του – και να το βρίσκει φορτισμένο.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα η Volvo έκανε τα αποκαλυπτήρια τεχνολογίας που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από το ίδιο το αμάξωμά του. Τώρα ο σουηδικός όμιλος ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμές του πάνω σε ένα ασύρματο σύστημα που φορτίζει πλήρως το ηλεκτροκίνητο μοντέλο C30 μέσα σε δυόμιση ώρες.
Το όχημα περιλαμβάνει μια μπαταρία 24 kWh, παρόμοια με αυτήν άλλων οχημάτων που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά, όπως το Nissan Leaf. Η Volvo ανέπτυξε την τεχνολογία της με το σκεπτικό ότι ο χρήστης θα μπορεί πλέον, με τη χρήση επαγωγικής φόρτισης, να σταθμεύει απλώς το αυτοκίνητό του σε ένα σημείο – π.χ. έξω από το σπίτι ή τη δουλειά του – και να το βρίσκει φορτισμένο.
«Πιστεύουμε ότι αυτός είναι ένας παράγοντας που θα μπορούσε να ενισχύσει την αποδοχή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από τους καταναλωτές», δήλωσε ο επικεφαλής του τομέα συστημάτων ηλεκτροπρόωσης στη Volvo Λέναρτ Στέγκλαντ. «Η ασύρματη τεχνολογία αποτελεί βολικό και αποδοτικό τρόπο μεταφοράς ενέργειας και η μελέτη καταδεικνύει επίσης ότι είναι ασφαλής.»

Αντί καλωδίου, η επαγωγική φόρτιση βασίζεται σε ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο για τη μεταφορά ενέργειας μεταξύ δύο αντικειμένων. Ένα επαγωγικό πηνίο δημιουργεί ηλεκτρομαγνητικό πεδίο από έναν επιδαπέδιο σταθμό φόρτισης. Ένα δεύτερο πηνίο στην κινητή συσκευή – δηλαδή το αυτοκίνητο – προσλαμβάνει ενέργεια από το πεδίο και το μετατρέπει σε ηλεκτρική ενέργεια που φορτίζει την μπαταρία. Η τεχνολογία χρησιμοποιείται ευρέως σε μικρές οικιακές συσκευές, όπως ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, όμως δεν είναι ακόμη διαθέσιμη σε εμπορική κλίμακα για τη φόρτιση αυτοκινήτων.

 

Η εταιρεία παραδέχεται ότι η τεχνολογία της δεν είναι το ίδιο αποδοτική με την τοποθέτηση του ηλεκτροκίνητου οχήματος στην πρίζα, αλλά η ευκολία που προσφέρει θα μπορούσε να την καταστήσει δημοφιλή σε περιπτώσεις, στις οποίες η διάρκεια της φόρτισης δεν αποτελεί προτεραιότητα για το χρήστη.